سجاد خانی دارای مدرک تحصیلی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی (رتبه یک) - از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است.
وی دارای حدود ۳۰ مقاله علمی پژوهشی داخلی و خارجی، چهار کتاب در حوزه تجارت و هوش مصنوعی و بازرگانی است.
مشاوره به شرکتهای مختلف در صنایعی مانند صنعت محصولات تند گردش (FMCG)، صنایع فرهنگی و خلاق، صنعت چرم، صنعت طراحی و کالاهای لوکس، صنعت لوازم خانگی، صنعت طلا و جواهرات، صنعت خشکبار و زعفران و ... در رزومه ایشان وجود دارد.
تبلیغات، برندسازی، مدیریت استراتژیک بازاریابی، تحقیقات بازاریابی، رفتار مصرفکننده، بازاریابی دیجیتال از زمینههای مورد علاقه ایشان است.