- چهارشنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
EN
FA
ورود
راهنما
Toggle navigation
صفحه اصلی
اساتید
پردیس و دانشکده ها
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
پایان نامه ها
افتخارات
محمدرضا دوستی زاده
مرتبه علمی : استادیار
عضو کارگروه زبان و ادبیات خارجی شورای برنامه ریزی آموزش عالی و شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
مدیرگروه مطالعات کشورهای آلمانی زبان
عضو کارگروه زبان و ادبیات خارجی شورای برنامه ریزی آموزش عالی و شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
مترجم بروشور دانشگاه تهران به زبان آلمانی
دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی
پست الکترونیکی
رزومه
دانلود
۳۵۷
ارجاعات
۸
h-Index
تا تاریخ :
۱۴۰۴/۰۱/۱۳
نمای کلی
کلمات کلیدی
شبکه همکاری
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
افتخارات
پایان نامه ها و رساله ها
آزمایشگاه ها/آتلیه ها
دروس ارائه شده
فعالیت های علمی
۱۳۸۷
۱۴۰۴
۳۵۷
ارجاعات
۸
h-Index
۱۵
مقاله
۱۱
کنفرانس
۲
کتب
نمودار فعالیت های علمی بر حسب سال
۱ - ۲۵ از ۲۸ نتیجه
تاریخ انتشار (نزولی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
۱۴۰۳
1. Ernst Jünger's ''In Steel Thunderstorms'' as War Literature versus Hamidreza Taleghani's ''Borhani Hills'' as Literature of Holy Defense
Haddadi Mohammad Hossein
،
Dousti Zadeh Mohammadreza
(2025).
۲. بررسی مؤلفههای برنامه درسی «ترجمه رسانهای» در رشته زبان و ادبیات آلمانی در مقطع کارشناسی
دوستی زاده محمدرضا
، ناعمی فریدون (۱۴۰۳).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۴(۴)، ۵۷۹-۵۹۵.
۳. Ernst Jüngers In Stahlgewittern als Sinnbild der Kriegsliteratur oder als ein ambivalentes Werk
حدادی محمدحسین
،
دوستی زاده محمدرضا
(۱۴۰۳).، Zeitschrift für mitteleuropäische Germanistik، ۱۰(۱).
۴. ریشه های جهت گیری سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آلمان در منطقة قفقاز
دوستی زاده محمدرضا
،
حدادی محمدحسین
(۱۴۰۳).، منطقة آزاد ارس: کانون ارتباطات راهبردی، اقتصادی و فرهنگی در منطقة قفقاز، ۱-۲ آبان، تهران، ایران.
۵. Ernst Jünger als Inkarnation der Kriegsliteratur versus Hamidreza Taleghani als Inkarnation der Literatur der heiligen Verteidigung
دوستی زاده محمدرضا
،
حدادی محمدحسین
(۱۴۰۳).، Spektrum Iran، ۳۷ (۲۰۲۴)(۱/۲)، ۵۰-۶۸.
۱۴۰۲
۱. ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A۱-B۱ از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن
استاد حسین خیاط ارغوان،
دوستی زاده محمدرضا
(۱۴۰۲).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۳(۴)، ۳۴۳-۳۶۳.
۱۴۰۱
1. Analyzing Representations of Iran in Selected Works of the Austrian Institute of Iranian Studies: A Postcolonial Perspective
Ghamiloo Ali،
Dousti Zadeh Mohammadreza
(2023)., IRANIAN REVIEW OF FOREIGN AFFAIRS, 13(36).
۲. Sprachliche Handlugskompetenz als Voraussetzung für reflektiertes Schreiben im Fremdsprachenunterricht
دوستی زاده محمدرضا
،
حدادی محمدحسین
، زنما آنکه (۱۴۰۱).، Sprachliche Handlugskompetenz als Voraussetzung für reflektiertes Schreiben im Fremdsprachenunterricht، ۶-۸ مهر، آلمان.
۳. تاثیر خلاقیت و خود مختاری بر هویت فردی در آموزش زبان آلمانی – بررسی نقش بازی های آموزشی بر رفتار یادگیری مستقل زبان آموزان
دوستی زاده محمدرضا
، سیدی فضل الهی نازنین (۱۴۰۱).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۲(۲)، ۱۹-۳۶.
۱۴۰۰
۱. Transkulturelle Kommunikation im Lehr-Lernparadigma Collaborative Digital Online Learning (COIL): Erfahrungen aus einem DaF-Projekt der Universitäten Teheran und Wien
سنما آنکه،
دوستی زاده محمدرضا
(۱۴۰۰).، Internationale Jahrestagung der Gesellschaft für Angewandte Linguistik، ۲۴-۲۴ شهریور، آلمان.
۱۳۹۹
۱. مکانیسم لابیگری در روند قانونگذاری اتحادیه اروپا و لابی های قدرتمند آلمان
دوستی زاده محمدرضا
، مظلوم بهاره (۱۳۹۹).، فصلنامه پژوهشهای روابط بینالملل، ۹(۳).
۱۳۹۸
۱. Aktuelle Entwicklungen in der Germanistik im Iran und in der Türkei im Vergleich
دوستی زاده محمدرضا
(۱۳۹۸).، Der erste internationale Kongress zu türkisch-deutschen Studien، ۲۱-۲۳ آبان، آنکارا، ترکیه.
۲. Zum Zusammenspiel von Produktivität und Kreativität im Deutschunterricht an der Universität Teheran
دوستی زاده محمدرضا
(۱۳۹۸).، Die ۵. Saarbrücker Fremdsprachentagung، ۷-۹ آبان، آلمان.
۱۳۹۶
۱. آموزش ترجمه: تحولات، پتانسیل ها و محدودیت های کار گروهی در ترجمه
دوستی زاده محمدرضا
، بدیعی سیدهادی (۱۳۹۶).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۷(۲)، ۴۰۵-۴۲۳.
۲. Zur Problematik der Aufgabenformate im virtuellen Fremdsprachenunterricht
دوستی زاده محمدرضا
(۱۳۹۶).، Vierte Saarbrücker Fremdsprachentagung، ۱۰-۱۳ آبان، آلمان.
۳. اهمیت و ضرورت پردازش "توانش ارتباط بین فرهنگی" درکتاب های درسی آموزش زبان آلمانی وزارت آموزش و پرورش
دوستی زاده محمدرضا
، ارزجانی فاطمه (۱۳۹۶).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۴(۲)، ۱۶۷-۱۸۹.
۱۳۹۵
۱. Die Spüren der deutschen Idiome in der persischen Literatur
دوستی زاده محمدرضا
(۱۳۹۵).، ۲۱. Weltkongress der International Comparative Literature Association، ۳۱تیر-۶مرداد، وین، اتریش.
۲. Fremdsprachenunterricht an iranischen Hochschulen im Spannungsfeld zwischen didaktischen und institutionellen Transformationsprozessen
دوستی زاده محمدرضا
(۱۳۹۵).، زبان آلمانی در ایران: گفتمانی میان فرهنگ، علم و آموزش شغلی، ۸-۱۰ تیر، تهران، ایران.
۱۳۹۴
۱. E-Learning als Grundlage des Deutschstudiums an iranischen Universitäten
دوستی زاده محمدرضا
(۱۳۹۴).، Fremdsprachenvermittlung zwischen Anspruch und Wirklichkeit. Ansätze, Ziele und Methoden ۳.Saarbücker Fremdsprachentagung، ۷-۹ آبان، فرانکفورت، آلمان.
۱۳۹۳
۱. برنامه درسی رشته مترجمی زبان آلمانی در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی تهران
دوستی زاده محمدرضا
، خدابنده محمود (۱۳۹۳).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۲(۲)، ۲۳-۴۲.
۱۳۹۲
۱. Curriculumentwicklung im Studienfach „Deutsch“ an iranischen Universitäten, ein Internationalisierungs- oder Regionalisierungsversuch
دوستی زاده محمدرضا
(۱۳۹۲).، ۲Saarbrücker Fremdsprachentagung ، ۱۶-۱۸ آبان، آلمان.
۱۳۹۱
۱. بررسی برنامه درسی رشته مترجمی زبان آلمانی در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی تهران
دوستی زاده محمدرضا
، خدابنده محمود (۱۳۹۱).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۲(۲)، ۲۳-۴۲.
۱۳۹۰
۱. آموزش آلمانی در دانشگاه های ایران مشکلات و پیشنهادات
دوستی زاده محمدرضا
(۱۳۹۰).، اولین همایش بین المللی زبانهای خارجی زاربروکن، ۱۳-۱۵ آبان، آلمان.
۲. تحلیل خطا در آموزش زبان های خارجی با توجه ویژه به ارزیابی خطا در آموزش ترجمه
دوستی زاده محمدرضا
، آذر فرقانی تهرانی (۱۳۹۰).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱(۲)، ۴۷-۶۶.
۱۳۸۷
۱. آموزش زبان آلمانی در دانشگاه های ایران
دوستی زاده محمدرضا
(۱۳۸۷).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۴۸(۴۸)، ۷۵-۹۱.
۱
۲
»
×
فایل مقاله