مرضیه دهقانی

مرضیه دهقانی

مرتبه علمی : دانشیار
  • مسئول برگذاری آزمون جامع
  • مشارکت با بنیاد حامیان دانشگاه تهران
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
روشها و برنامه‌ های‌ آموزشی‌
شماره تماس : ۶۱۱۱۷۴۰۴
Google Scholar
  • ۵۶۰ ارجاعات
  • ۱۱ h-Index
تا تاریخ : ۱۴۰۳/۱۲/۱۹

فعالیت های علمی
۱۳۸۷۱۴۰۴

۱۴۰۳

۵. تبیین مفهوم برنامه درسی خانواده محور

غلامی فوزیه، جوادی پور محمد، دهقانی مرضیه، صالحی کیوان، چهارباشلو حسین (۱۴۰۳).، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، ۱۹(۷۴)، ۱۶۱-۱۸۲.

۶. تجارب زیسته دانش آموزان از بی عدالتی در اجرای برنامه درسی دوره متوسطه دوم

علی نیا مقدم الناز، دهقانی مرضیه (۱۴۰۳).، بیستمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان 'برنامه درسی و عدالت'، ۲۱-۲۱ آذر، تهران، ایران.

۷. شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود کیفیت اجرای برنامه درسی عدالت محور در مدارس

حاجی میرزا آقائی یزدی زهرا، دهقانی مرضیه (۱۴۰۳).، بیستمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان 'برنامه درسی و عدالت'، ۲۱-۲۱ آذر، تهران، ایران.

۸. واکاوی فن شش کلاه تفکر به عنوان روش تدریس نوین؛ یک مطالعه فراترکیب

رامشینی الهام، دهقانی مرضیه (۱۴۰۳).، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، ۱۴(۲).

۹. پدیدارنگاری تجارب معلمان ابتدایی در فرآیند تغییر آموزشی با نظر به رویکرد مایکل فولن

بیطرفان فاطمه السادات، دهقانی مرضیه، حکیم زاده رضوان، محمدی چابکی رضا (۱۴۰۳).، مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، ۱۳(۳).

۱۲. به سوی تدریس تأملی: فراترکیب تأمل در فرایندهای یاددهی- یادگیری

قاسمی نازنین، دهقانی مرضیه (۱۴۰۳).، مجله علوم تربیتی، ۶(۱)، ۱۲۳-۱۴۶.

۱۳. کاوشی پدیدار شناسانه بر چگونگی فرآیند آموزشی دانشجویان کم توان جسمی –حرکتی دانشگاه تهرا ن

مرادی فریده، دهقانی مرضیه (۱۴۰۳).، ششمین همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد از نگاه معلم، ۲-۲ مرداد، هرمزگان، ایران.
ره روان سرور، جوادی پور محمد، مهران گلنار، دهقانی مرضیه، صالحی کیوان (۱۴۰۳).، فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، ۱۴(۶۴)، ۷۱-۸۶.

۱۷. تبیین ادراک دانش آموزان کلاس های چندفرهنگی دوره ابتدایی از فرصت های اجرای آموزش چندفرهنگی

پوراصفهانی وحید، دهقانی مرضیه، جوادی پور محمد (۱۴۰۳).، اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی، مدیریت و علوم اجتماعی، ۳۰-۳۰ خرداد، تبریز، ایران.
۱۴۰۲
Dehghani Marzieh، امیدوار نسرین، Dost Mohammadiyan Azam، tork zaynab، Arvand Ayuob Alahe (2024)., journal of nutrition and food security, 9(1).

۵. راهبردهای جلب مشارکت خانه و مدرسه با تاکید بر ابعاد مشارکتی اپستین و همکاران(۲۰۱۹)

غلامی فوزیه، جوادی پور محمد، دهقانی مرضیه، صالحی کیوان، چهارباشلو حسین (۱۴۰۲).، نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه: چالش ها، الگوها و راهبردها، ۳-۳ بهمن، تهران، ایران.