- چهارشنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۳
EN
FA
ورود
راهنما
Toggle navigation
صفحه اصلی
اساتید
پردیس و دانشکده ها
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
پایان نامه ها
افتخارات
مرضیه دهقانی
مرتبه علمی : دانشیار
مسئول برگذاری آزمون جامع
مشارکت با بنیاد حامیان دانشگاه تهران
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
روشها و برنامه های آموزشی
شماره تماس : ۶۱۱۱۷۴۰۴
پست الکترونیکی
رزومه
دانلود
۵۶۰
ارجاعات
۱۱
h-Index
تا تاریخ :
۱۴۰۳/۱۲/۱۹
نمای کلی
کلمات کلیدی
شبکه همکاری
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
افتخارات
پایان نامه ها و رساله ها
آزمایشگاه ها/آتلیه ها
دروس ارائه شده
فعالیت های علمی
۱۳۸۷
۱۴۰۴
۱۴۴
مقاله
۱۶۱
کنفرانس
۶
کتب
نمودار فعالیت های علمی بر حسب سال
۱ - ۲۵ از ۳۱۱ نتیجه
تاریخ انتشار (نزولی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
۱۴۰۳
۱. تأثیر به کارگیری تفکر طراحی در برنامه درسی کار و فناوری روی عادتهای ذهنی دانش آموزان
ابوالحسنی زهرا،
دهقانی مرضیه
،
جوادی پور محمد
،
صالحی کیوان
، محمدحسنی نسرین (۱۴۰۳).، فصلنامه تعلیم و تربیت، ۴۰(۴).
۲. شناسایی ابعاد، شاخص ها و نشانگرهای فرایند یاددهی و یادگیری مطلوبِ دوره ابتدایی در محیط یادگیری الکترونیکی با رویکرد فراترکیبیی
تاری فرزانه،
جوادی پور محمد
،
حکیم زاده رضوان
،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۳).، مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، ۱۷(۳۳)، ۶۵-۹۴.
۳. تحلیل تجارب زیستۀ مربیان و مسئولان مراکز فعال در شناسایی و پرورش استعداد کودکان دورۀ پیش دبستانی در شهر کر ج
زنگنه سمانه،
دهقانی مرضیه
، خطاط محدثه (۱۴۰۳).، فصلنامه پژوهش های کاربردی روانشناختی، ۱۵(۴).
۴. طراحی الگوی سنجش آمادگی معلمی در مدارس ابتدایی: کاربست طرح روش های پژوهش آمیخته اکتشافی
قربانخانی مهدی،
صالحی کیوان
،
خدائی ابراهیم
،
مقدم زاده علی
،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۳).، نامه آموزش عالی، ۱۷(۶۷)، ۹۸-۱۱۴.
۵. تبیین مفهوم برنامه درسی خانواده محور
غلامی فوزیه،
جوادی پور محمد
،
دهقانی مرضیه
،
صالحی کیوان
، چهارباشلو حسین (۱۴۰۳).، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، ۱۹(۷۴)، ۱۶۱-۱۸۲.
۶. تجارب زیسته دانش آموزان از بی عدالتی در اجرای برنامه درسی دوره متوسطه دوم
علی نیا مقدم الناز،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۳).، بیستمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان 'برنامه درسی و عدالت'، ۲۱-۲۱ آذر، تهران، ایران.
۷. شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود کیفیت اجرای برنامه درسی عدالت محور در مدارس
حاجی میرزا آقائی یزدی زهرا،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۳).، بیستمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان 'برنامه درسی و عدالت'، ۲۱-۲۱ آذر، تهران، ایران.
۸. واکاوی فن شش کلاه تفکر به عنوان روش تدریس نوین؛ یک مطالعه فراترکیب
رامشینی الهام،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۳).، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، ۱۴(۲).
۹. پدیدارنگاری تجارب معلمان ابتدایی در فرآیند تغییر آموزشی با نظر به رویکرد مایکل فولن
بیطرفان فاطمه السادات،
دهقانی مرضیه
،
حکیم زاده رضوان
، محمدی چابکی رضا (۱۴۰۳).، مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، ۱۳(۳).
۱۰. روایت شکل گیری تأسیس مدرسۀ ویژ ه کودکان کار و واکاوی عناصر برنامه درسی در آن
عسکری فرزانه،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۳).، مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، ۱۳(۲).
۱۱. شناسایی ابعاد و مهارت های لازم برای تدریس اثربخش در آموزش مجازی از منظر اساتید دانشگاه : یک مطالعه پدیدارشناسانه به روش جورجی
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۳).، مطالعات آموزش و یادگیری، ۱۶(۸۶).
۱۲. به سوی تدریس تأملی: فراترکیب تأمل در فرایندهای یاددهی- یادگیری
قاسمی نازنین،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۳).، مجله علوم تربیتی، ۶(۱)، ۱۲۳-۱۴۶.
۱۳. کاوشی پدیدار شناسانه بر چگونگی فرآیند آموزشی دانشجویان کم توان جسمی –حرکتی دانشگاه تهرا ن
مرادی فریده،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۳).، ششمین همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد از نگاه معلم، ۲-۲ مرداد، هرمزگان، ایران.
۱۴. شناسایی ابعاد و مولفه های الگوهای برنامه ریزی درسی راهبردی دانشگاهی به روش فراترکیب
ره روان سرور،
جوادی پور محمد
، مهران گلنار،
دهقانی مرضیه
،
صالحی کیوان
(۱۴۰۳).، فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، ۱۴(۶۴)، ۷۱-۸۶.
۱۵. مؤلفه های کیفیت بازخورد استادان به دانشجویان دانشکدگان فنی و مهندسی: مطالعه ای پدیدارشناختی
خلیلی سپیده،
صالحی کیوان
،
خدائی ابراهیم
، ایزانلو بلال،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۳).، آموزش مهندسی ایران، ۲۶(۱۰۲)، ۴۳-۷۱.
۱۶. شناسایی ملاک ها و نشانگرهای رویکرد سنجش به مثابه یادگیری در کلاس های چندپایه دوره ابتدایی: یک مطالعه کیفی
رضائی فاطمه،
دهقانی مرضیه
،
صالحی کیوان
(۱۴۰۳).، پژوهش در برنامه ریزی درسی، ۵۳(۸۰)، ۱-۲۴.
۱۷. تبیین ادراک دانش آموزان کلاس های چندفرهنگی دوره ابتدایی از فرصت های اجرای آموزش چندفرهنگی
پوراصفهانی وحید،
دهقانی مرضیه
،
جوادی پور محمد
(۱۴۰۳).، اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی، مدیریت و علوم اجتماعی، ۳۰-۳۰ خرداد، تبریز، ایران.
۱۸. اشتراک و افتراق مفهوم فرهنگ ارزشیابی در نظام های دانشگاهی به منظور توسعه سرمایه انسانی – اجتماعی
مالمیر مرتضی،
صالحی کیوان
،
مقدم زاده علی
،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۳).، مدیریت سرمایه اجتماعی، ۱۱(۲)، ۱۳۳-۱۴۷.
۱۹. بازنمایی شاخص های تفکر مستقل در برنامه درسی دانش آموزان دوره متوسطه
معمرحور جمال،
دهقانی مرضیه
،
حجازی موغاری الهه
،
صالحی کیوان
(۱۴۰۳).، اندیشه های نوین تربیتی، ۲۰(۱).
۲۰. شناسایی ابعاد و مؤلفه های شایستگی دیجیتال معلمان: یک مرور نظام مند
صالحی شیوا،
دهقانی مرضیه
، عظیمی اسماعیل،
جوادی پور محمد
،
صالحی کیوان
،
نارنجی ثانی فاطمه
(۱۴۰۳).، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، ۱۹(۷۲).
۱۴۰۲
۱. توسعه چارچوب ارزیابی شایستگی ها در حرفه آموزگاری: کاربست رویکرد آمیخته
قربانخانی مهدی،
صالحی کیوان
،
خدائی ابراهیم
،
مقدم زاده علی
،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۲).، فصلنامه توسعه حرفه ای معلم، ۸(۴)، ۱-۲۵.
۲. تأثیر آموزش برنامه درسی کار و فناوری مبتنی بر تفکر طراحی بر شایستگی هیجانی _ اجتماعی دانش آموزان
ابوالحسنی زهرا،
دهقانی مرضیه
(۱۴۰۲).، پژوهش های برنامه درسی، ۱۳(۲).
۳. انعکاس ارزشیابی توصیفی در آموزش مجازی از آیینه نگاه معلمان، والدین و دانش آموزان
عظیمی پور الهام،
دهقانی مرضیه
،
حکیم زاده رضوان
(۱۴۰۲).، مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، ۱۲(۴).
4. Food and Nutrition Literacy through Formal Education in Iran: A Content Analysis of School Textbooks
Dehghani Marzieh
، امیدوار نسرین، Dost Mohammadiyan Azam، tork zaynab، Arvand Ayuob Alahe (2024)., journal of nutrition and food security, 9(1).
۵. راهبردهای جلب مشارکت خانه و مدرسه با تاکید بر ابعاد مشارکتی اپستین و همکاران(۲۰۱۹)
غلامی فوزیه،
جوادی پور محمد
،
دهقانی مرضیه
،
صالحی کیوان
، چهارباشلو حسین (۱۴۰۲).، نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه: چالش ها، الگوها و راهبردها، ۳-۳ بهمن، تهران، ایران.
۱
۲
۳
۴
۵
...
۱۳
»
×
فایل مقاله