ادهم ضرغام

ادهم ضرغام

مرتبه علمی : دانشیار
  • سرپرست گروه نقاشی و مجسمه سازی
  • مسئول تدوین و تنظیم سرفصل درس نقاشی عمومی
  • عضو کمیته ارزیابی کیفیت دانشکده هنرهای تجسمی
  • احیا کتابخانه پردیس
  • مسئول برگزاری آزمون نیمه متمرکز رشته های عکاسی و مجسمه سازی
  • عضو هیات داوران
  • نماینده دانشگاه تهران، جهت همکاری در بازنگری برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته نقاشی دانشکده هنر دانشگاه هنر اصفهان
  • مسئول برگزاری آزمون نیمه متمرکز رشته های عکاسی و مجسمه سازی
  • عضو هیات داوران و مصاحبه کنندگان آزمون نیمه متمرکز رشته مجسمه سازی
  • نماینده هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه تهران در کارگروه بررسی توانایی علمی دانشکده هنرهای تجسمی دانشکدگان هنرهای زیبا به مدت ۲ سال
  • عضو هیات داوران و مصاحبه کننده آزمون عملی داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات عالی
  • مدیر اجرایی برگزاری آزمون عملی از داوطلبان رشته مجسمه سازی در مقطع کارشناسی در آزمون سراسری ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
دانشکدگان هنر های زیبا / دانشکده هنرهای تجسمی
نقاشی و مجسمه سازی

فعالیت های علمی

  • ۲۲ مقاله
  • ۶ کنفرانس
  • ۳ کتب
۱۴۰۳

۲. درآمدی بر نمایش احساسات در نگارگری ایران

ضرغام ادهم، دستیاری الناز (۱۴۰۳).، دوفصلنامه علمی پژوهشنامه گرافیک و نقاشی، ۷(۱۲).

۳. درآمدی بر ارتباط میان نگارگری ایران در دوران صفوی و مکتب نقاشی مغولان هند

ضرغام ادهم، دستیاری الناز (۱۴۰۳).، دومین کنفرانس بین المللی هند، ۵-۵ خرداد، تهران، ایران.

۴. مطالعۀ باغ های کُهنِ هرات در منابع تاریخی و ادبی

شفیع نورزایی محمد، ضرغام ادهم، آژند یعقوب (۱۴۰۳).، اندیشه(فصلنامه علمی - پژوهشی علوم اجتماعی پوهنتون هرات)، ۱۲۳(۱).
۱۴۰۲
۱۴۰۱

۱. مطالعه ی نگاره ی کشته شدن ارجاسب در رویین دژ به دست اسفندیار از منظر روایت شناسی

ضرغام ادهم، دستیاری الناز (۱۴۰۱).، دوفصلنامه علمی پژوهشنامه گرافیک و نقاشی، ۵(۹).

۳. تحلیل نگاره کشته شدن ارجاسب در رویین دژ به دست اسفندیار با تاکید بر روایت شناسی

ضرغام ادهم، دستیاری الناز (۱۴۰۱).، اولین همایش ملی روایتگری تصویر، ۲۲-۲۲ شهریور، تهران، ایران.
ضرغام ادهم، شریفی لیلا، زابلی نژاد هدی (۱۴۰۱).، Calle ۱۴ revista de investigación en el campo del arte، ۱۷(۳۲).
۱۴۰۰

۱. واکاوی مضامین اخروی در تابلو صحرای محشر اثر محمد مدبر

ضرغام ادهم، دستیاری الناز (۱۴۰۰).، هفتمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکرد "هنر قرآنی"، ۹-۹ اسفند، تهران، ایران.

۲. درآمدی بر شکل گیری و سیر تحول نقد آثار هنرهای تجسمی ایران از ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷

ضرغام ادهم، دستیاری الناز (۱۴۰۰).، همایش ملی تبارشناسی و سیر تحول نقد هنر در ایران، ۲۶-۲۷ مهر، تهران، ایران.

۳. بررسی عوامل تاثیرگذار بر آموزش طراحی به دانشجویان رشته نقاشی در مقطع کارشناسی

ضرغام ادهم، دستیاری الناز (۱۴۰۰).، اولین همایش ملی پژوهشهای کاربردی در هنر (آموزش تا کارافرینی)، ۸-۸ اردیبهشت، زاهدان، ایران.
۱۳۹۹

۱. امکان سنجی خوانش آثار نقاشی قهوه خانه ای با تاکید بر نظریۀ بیانی هنر

ضرغام ادهم، دستیاری الناز (۱۳۹۹).، مطالعات عالی هنر، دوم(۳ - شماره پیوسته: ۵).

۲. بررسی نقش الهام و اقتباس در اصالت آثار هنرهای تجسمی

ضرغام ادهم، یوسفیانی آذین (۱۳۹۹).، هنرهای زیبا: هنرهای تجسمی، ۲۵(۱).
ضرغام ادهم، یوسفیانی آذین (۱۳۹۹).، مطالعات عالی هنر، دوره ۲(۱ - شماره پیوسته: ۳).
۱۳۹۸

۱. خوانش دو اثر نقاشی قهوه خانه ای با موضوع مصیبت کربلا بر اساس نظریه ی شمایل شناسی اروین پانوفسکی

ضرغام ادهم، دستیاری الناز (۱۳۹۸).، فصلنامه ادبیات نمایشی و هنرهای تجسمی (دانشگاه دامغان)، سوم(۷).
۱۳۹۶

۱. مطالعه تطبیقی سنت های هنری ایران کهن (ساسانی) و نگاره های سرلوح شاهنامه قوام الدین حسن ۷۴۱ ه.ق

ضرغام ادهم، نجدمفرح نازنین (۱۳۹۶).، فصلنامه ادبیات نمایشی و هنرهای تجسمی (دانشگاه دامغان)، ۲(۶).
۱۳۹۵

۱. واکاوی تاریخی شکل گیری و گسترش سینمای تجربی بر اساس ویژگی های آن

ضرغام ادهم، زین العابدینی پیام، میرکمال الهام (۱۳۹۵).، فصلنامه ادبیات نمایشی و هنرهای تجسمی (دانشگاه دامغان)، ۱(۳).
۱۳۹۴

۱. جایگاه آب در نگاره های نسخه هفت اورنگ ابراهیم میرزا

ضرغام ادهم، حیدری الهام (۱۳۹۴).، باغ نظر، سال دوازدهم(۳۶)، ۳-۱۲.

۲. تفسیر نگاره های دیوان حافظ (سام میرزا، تبریز) با تاکید بر هرمنوتیک متن محور ریکو

ضرغام ادهم، عادل مریم (۱۳۹۴).، هنرهای زیبا - معماری و شهرسازی، ۲۰(۲)، ۲۳-۳۸.