فعالیت های علمی
۱۳۸۳۱۴۰۲

۱۴۰۱
۱۴۰۰

۱. Когнитивно-дискурсивный анализ категории эвиденциальности в русских восклицательных предложениях

حسینی امیر، خاک ره کهنموئی تبسم (۱۴۰۰).، علوم زبانشناسی و ادبیات در انستیتو دولتی روابط بین المللی مسکو، ۷(۵).

۲. شیوه های بیان مقوله استدلال با معنای ضرورت در جملات پرسشی روسی و فارسی

حسینی امیر، خاک ره کهنموئی تبسم (۱۴۰۰).، وستنیک دانشگاه منطقه ای دولتی مسکو، ۲۰۲۱(۵).

۳. ویژگی های زبانی مصدر به عنوان مضاف الیه با معنای امر در زبانهای روسی و فارسی

حسینی امیر، خاک ره کهنموئی تبسم (۱۴۰۰).، مجله وستنیک دانشگاه اودمورسک، ۳۱((۲۰۲۱)۳).

۴. آداب و تکالیف مترجم در روابط دیپلماتیک

صامت خیراندیش میلاد، شیخی جولاندان ناهید، حسینی امیر (۱۴۰۰).، Вестник Финансового университета، ۱۱(۳).
۱۳۹۹

۱. مشکلات امر ترجمه در زمینه دیپلماسی سیاسی

صامت خیراندیش میلاد، شیخی جولاندان ناهید، حسینی امیر (۱۳۹۹).، مجله ویژه دانشجویان دکتری. زبان روسی در خارج از مرزها، ۴(۲۰۲۰).

۲. جملات مصدری پرسشی در زبان های روسی و فارسی: معانی مودال امکان پذیری و عدم امکان پذیری

حسینی امیر، خاک ره کهنموئی تبسم (۱۳۹۹).، وستنیک رو. د. ان. : تئوری زبان. نشانه‌شناسی. مفهوم‌شناسی، ۲۰۲۰((۳)۱۱).
۱۳۹۸

۱. بی انگیزگی حین فراگیری زبان خارجی: دلایل و روش های غلبه بر آن

حیدری پور لاخانی زهره، حسینی امیر (۱۳۹۸).، تحصیلات علوم تربیتی معاصر، ۲۰۲۰(۱).

۲. جملات مصدری پرسشی در زبانهای روسی و فارسی معانی مدال: امکان پذیری و عدم امکان پذیری

حسینی امیر، خاک ره کهنموئی تبسم (۱۳۹۸).، وستنیک رو. د. ان. : تئوری زبان. نشانه‌شناسی. مفهوم‌شناسی، ۱۱(۳).

۳. انگیزه های انتخاب آموزش زبان های خارجی و نقش استاد در افزایش انگیزه دانشجویان

حسینی امیر، حیدری پور لاخانی زهره (۱۳۹۸).، دنیای علم، فرهنگ، تحصیل (زبان روسی)، ۲۰۱۹((۷۹)۶).

۴. انگیزه و نقش آن در آموزش زبان خارجی

حسینی امیر، حیدری پور لاخانی زهره (۱۳۹۸).، مجله «ایزوستیا» دانشگاه دولتی علوم تربیتی ولگاگراد، ۲۰۱۹((۱۴۰) ۷).
۱۳۹۷

۱. نقش ارتباطات میان فرهنگی در آموزش کلام شفاهی به دانشجویان ایرانی زبان روسی

حسینی امیر، قلی زاده روح انگیز (۱۳۹۷).، مجله «ایزوستیا» دانشگاه دولتی علوم تربیتی ولگاگراد، ۲۰۱۸((۱۳۳) ۱۰).

۲. نقش روانشناسی زبان در آموزش زبان روسی در دانشگاههای ایران

حسینی امیر، قلی زاده روح انگیز (۱۳۹۷).، وستنیک دانشگاه دولتی تربیت معلم تومسک، ۲۰۱۸(۸).

۴. روابط هم زمانی در جملات ساده و مرکب زبانهای روسی و فارسی

اسحاق رودابه، حسینی امیر (۱۳۹۷).، زبان های خارجی در مدارس عالی، ۲(۴۵)، ۳۹.
۱۳۹۶

۱. تکنولوژی نوین آموزشی در تدریس زبان روسی به عنوان زبان خارجی در دانشگاه های ایران (در خصوص ابزار های بیان مفهوم ظرف زمان)

اسحاق رودابه، حسینی امیر (۱۳۹۶).، مجله علمی وسنیک دانشگاه دولتی علوم تربیتی چیلیابینسک، ۲۰۱۷(۸)، ۹۲-۹۸.

۲. قید به عنوان یکی از ابزار های بیان ظرف زمان در زبان های روسی و فارسی

حسینی امیر، اسحاق رودابه (۱۳۹۶).، مجله «ایزوستیا» دانشگاه دولتی علوم تربیتی ولگاگراد، ۱۲۳(۱۰)، ۱۲۶-۱۳۲.
۱۳۹۴

۱. وام واژ های فارسی درخیل در زبان روسی و همانندسازی آنها

حسینی امیر، چراغی بهاره (۱۳۹۴).، مجله زبان شناسی زبان. فیلولوژی. فرهنگ، ۲۰۱۵(۲)، ۴۷-۶۱.

۲. مفهوم نفی و روش های بیان آن بدون وجود ابزارهای زبانی نفی

حسینی امیر، قنبری فوزیه (۱۳۹۴).، ناوچنایا پرسپکتیوا، ۴(۶۲)، ۸۸-۹۱.

۳. جملات مصدری به عنوان ابزاری برای بیان معانی مودال در ضرب المثل های روسی

حسینی امیر، ولی زاده خدیجه (۱۳۹۴).، علوم انسانی، مسایل نظری و عملی، ۸(۵۰)، ۲۰۴-۲۰۸.

۴. بررسی احساس خجالت و ترس دانشجویان در کلاس های درس

حسینی نژاد سیدرضا، حسینی امیر (۱۳۹۴).، دانشمند جوان، ۱۵(۹۵)، ۶۲۰-۶۲۴.

۵. وام واژه ها و شیوه های های جاگیری وام واژه های فارسی در زبان روسی

حسینی امیر، چراغی بهاره (۱۳۹۴).، زبان، واژه، فرهنگ، ۲(۸۱۱,۱۶۱.۱)، ۴۷-۶۰.

۶. مشکلات املایی زبان روسی دانشجویان

حسینی امیر، صیامی خلیدا (۱۳۹۴).، دانشمند جوان، ۹(۸۹)، ۱۴۳۵-۱۴۳۸.