- سهشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
EN
FA
ورود
راهنما
Toggle navigation
صفحه اصلی
اساتید
پردیس و دانشکده ها
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
پایان نامه ها
افتخارات
سیدمحمد علوی
مرتبه علمی : استاد
معاون علمی
دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی
پست الکترونیکی
رزومه
دانلود
۳۳۵
ارجاعات
۱۲
h-Index
تا تاریخ :
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
۲۳۸۱
ارجاعات
۲۵
h-Index
تا تاریخ :
۱۴۰۴/۰۱/۱۲
نمای کلی
کلمات کلیدی
شبکه همکاری
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
افتخارات
پایان نامه ها و رساله ها
آزمایشگاه ها/آتلیه ها
دروس ارائه شده
فعالیت های علمی
۱۳۸۳
۱۴۰۳
۳۳۵
ارجاعات
۱۲
h-Index
۱۰۹
مقاله
۲۵
کنفرانس
۶
کتب
نمودار فعالیت های علمی بر حسب سال
۱ - ۲۵ از ۱۴۰ نتیجه
تاریخ انتشار (نزولی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
۱۴۰۳
۱. روشها و چالشهای آموزش زبان انگلیسی به دانشآموزان نابینا و کمبینا در مدارس استثنایی ایران
جندقی امیرابادی سمیرا،
علوی سیدمحمد
،
کرمی حسین
(۱۴۰۳).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۴(۳).
2. Promoting Authorial Voice Expression in Academic Writing of EFL Learners Through Implicit and Explicit Instruction
Baktash Narges،
Kaivanpanah Maralani Shiva
،
Alavi Seyed Mohammad
(2024)., Applied Research on English Language, 13(4).
3. Enhancing Writing Ability of Iranian EFL Learners through Learning-Oriented Assessment: Peer and Teacher Feedback Implementation
Ghanei Arani Samaneh،
Alavi Seyed Mohammad
،
Kaivanpanah Maralani Shiva
(2024)., language testing in asia, 14(1).
۱۴۰۱
1. Iranian English Learners' Perception of Native and Non-native English Teachers in New Zealand and Iran: A Multilingual Identity Perspective
Shobeiry Maria،
Alavi Seyed Mohammad
،
Kaivanpanah Maralani Shiva
(2023)., Teaching English as a Second Language Quarterly, 42(1), 91-119.
۲. بررسی تأثیر ظرفیت حافظه فعال بر میزان یادگیری واژگان و دستور زبان انگلیسی در دو شیوه آموزش استقرایی و قیاسی
نعمتی مجید
،
علوی سیدمحمد
، سیفی آسیه (۱۴۰۱).، جستارهای زبانی، ۱۳(۴).
3. Integration of Learning-oriented Assessment into Writing Instruction: A Case of IELTS Writing Preparation Class
Hamzelou Zohreh،
Alavi Seyed Mohammad
،
Nemati Majid
(2022)., Teaching English as a Second Language Quarterly, 41(3), 57-87.
۴. رواسازی آزمون مبتنی بر چهارچوب مرجع اتحادیه اروپا و برابری ارزشیابی
علوی سیدمحمد
،
کرمی حسین
، سپاهی داود (۱۴۰۱).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۲(۱).
۱۴۰۰
1. Reduction of Errors in Writing Assignments: A Comparison of the Impact of Peer, Teacher, and Mixed Feedback
Mellati Fini Morteza،
Alavi Seyed Mohammad
،
Dashtestani Seyed Reza
(2022)., Iranian Journal of English for Academic Purposes, 10(4), 152-166.
2. Potential barriers to DGBL implementation in Iran
Mohseni Hossein،
Dashtestani Seyed Reza
،
Alavi Seyed Mohammad
(2021)., 18th International TELLSI Conference, 7-9 December, Tehran, Iran.
3. Crisis and Changes in Learning Behaviours: Technology-Enhanced Assessment in Language Learning Contexts
Alavi Seyed Mohammad
،
Dashtestani Seyed Reza
، Mellati Morteza (2021)., JOURNAL OF FURTHER AND HIGHER EDUCATION, 45(1), 1-14.
4. IRANIAN EAP PRACTITIONERS’ COMPETENCES, PRACTICES, AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT
Kaivanpanah Maralani Shiva
،
Alavi Seyed Mohammad
، Bruc Ian، Hejazi Seyyed Yahya (2021)., ESP Today-Journal of English for Specific Purposes at Tertiary Level, 9(2).
5. Dynamic Assessment of EFL Learners’ Reading Strategies: Introducing ‘Sauce’-Format Mediation
Ahmadi Ghorban، Azabdaftari Behrooz،
Alavi Seyed Mohammad
(2021)., The Journal of English Language Pedagogy and Practice, 14(28).
6. Examining the Fairness of the University Entrance Exam: A Latent Class Analysis Approach to Differential Item Functioning
Alavi Seyed Mohammad
،
Karami Hossein
، Kouhpaeenejad Mohammad Hossein (2021)., Issues in Language Teaching, 10(1).
7. Examination of factorial structure of Iranian English language proficiency test: An IRT analysis of Konkur examination
Alavi Seyed Mohammad
،
Karami Hossein
، Khodi Ali (2021)., CURRENT PSYCHOLOGY, 40(6), 2680 - 2697.
8. Test review of Iranian university entrance exam: English Konkur examination
Khodi Ali،
Alavi Seyed Mohammad
،
Karami Hossein
(2021)., language testing in asia, 11(1).
9. Reciprocal Contribution of Writing Attributes to One Another
Ghaderpanahi Leila،
Alavi Seyed Mohammad
،
Karami Hossein
(2021)., Iranian Journal of Applied Language Studies, 13(1).
10. Teachers' Rating Criteria for Classroom Oral interviews as Influenced by their First Languages and Educational Backgrounds
Sayyadi Ali،
Alavi Seyed Mohammad
،
Karami Hossein
(2021)., Teaching English as a Second Language Quarterly, 40(2).
11. The effect of emotional scaffolding on language achievement and willingness to communicate by providing recast
Alavi Seyed Mohammad
، Esmaeilifard Fatemeh (2021)., Cogent Psychology, 8(1), 1911093.
۱۳۹۹
1. EAP in the expanding circle: Exploring the knowledge base, practices, and challenges of Iranian EAP practitioners
Kaivanpanah Maralani Shiva
،
Alavi Seyed Mohammad
، Bruce Yan، Hejazi Seyed Yahya (2021)., Journal of English for Academic Purposes, 50(1), 100971.
2. The Effect of Bloom-based ILP Instruction on Iranian EFL learners’ Use of External and Internal Modification Strategies in the Speech Act of Request
Kaivanpanah Maralani Shiva
،
Alavi Seyed Mohammad
، Taghizadeh Langari Mostafa (2020)., Language Horizons, 4(1), 273-297.
3. L2 Writers’ Processing of Teacher vs. Computer-generated Feedback
Kaivanpanah Maralani Shiva
،
Alavi Seyed Mohammad
، Meschi Rose (2020)., JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND LEARNING, 12(26), 175-215.
4. Diagnosing EFL Learners Development of Pragmatic Competence Implementing Computerized Dynamic Assessment
Alavi Seyed Mohammad
، Shahsavar Mahboube،
Norouzi Mohammad Hussien
(2020)., Issues in Language Teaching, 9(1), 117-149.
۱۳۹۸
1. The effect of input-based and output-based tasks with different and identical involvement loads on Iranian EFL learners’ incidental vocabulary learning
Kaivanpanah Maralani Shiva
،
Alavi Seyed Mohammad
، Ravandpour Afsaneh (2020)., Cogent Psychology, 7(1).
2. Examining the Effect of Listening Strategy Instruction on EFL Iraqi learners’ Listening Anxiety
Kaivanpanah Maralani Shiva
،
Alavi Seyed Mohammad
، AL-Shammari Hussein (2020)., Arab World English Journal, 11(1), 62-85.
3. Error gravity analysis of IELTS students’ academic writing task 2
Alavi Seyed Mohammad
،
Nemati Majid
، [] [] (2020)., International Journal of Language Studies, 14(1), 141-154.
۱
۲
۳
۴
۵
۶
»
×
فایل مقاله