- چهارشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
EN
FA
ورود
راهنما
Toggle navigation
صفحه اصلی
اساتید
پردیس و دانشکده ها
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
پایان نامه ها
افتخارات
مجید نعمتی
مرتبه علمی : دانشیار
دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی
پست الکترونیکی
رزومه
دانلود
۸۵
ارجاعات
۶
h-Index
تا تاریخ :
۱۴۰۴/۰۲/۱۲
۷۰۲
ارجاعات
۱۵
h-Index
تا تاریخ :
۱۴۰۴/۰۲/۲
نمای کلی
کلمات کلیدی
شبکه همکاری
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
افتخارات
پایان نامه ها و رساله ها
آزمایشگاه ها/آتلیه ها
دروس ارائه شده
فعالیت های علمی
1384
1403
85
ارجاعات
6
h-Index
57
مقاله
4
کنفرانس
5
کتب
نمودار فعالیت های علمی بر حسب سال
۱ - ۲۵ از ۶۶ نتیجه
تاریخ انتشار (نزولی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
۱۴۰۳
1. Comparison between Iran’s Policy Documents and Teachers’ Actual Beliefs Regarding the Notion of Teacher’s Role; Matches and Mismatches
Nemati Majid
، rajaei azadeh (2024)., Journal of Foreign Language Research, 14(1).
2. Exploring Iranian EFL Teachers’ Critical Thinking Dispositions and Reflective Teaching
Alinejad Zahra،
Nemati Majid
، Ghaemi Farid (2024)., Teaching English as a Second Language Quarterly, 43(2), 133-167.
۱۴۰۲
1. Distributed Leadership and Teacher Professional Learning: The Mediating Role of Teacher Agency in Iranian EFL Context
Aghaee Motlagh Roya،
Nemati Majid
،
Karami Hossein
(2024)., Iranian Journal of Applied Language Studies, 16(1), 135-160.
۲. بررسی ساختار حرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شدۀ نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر
نعمتی مجید
، محمدی مهسا (۱۴۰۲).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۳(۱)، ۱-۱۹.
۱۴۰۱
۱. بررسی تأثیر ظرفیت حافظه فعال بر میزان یادگیری واژگان و دستور زبان انگلیسی در دو شیوه آموزش استقرایی و قیاسی
نعمتی مجید
،
علوی سیدمحمد
، سیفی آسیه (۱۴۰۱).، جستارهای زبانی، ۱۳(۴).
2. Integration of Learning-oriented Assessment into Writing Instruction: A Case of IELTS Writing Preparation Class
Hamzelou Zohreh،
Alavi Seyed Mohammad
،
Nemati Majid
(2022)., Teaching English as a Second Language Quarterly, 41(3), 57-87.
3. Exploring Novice and Experienced Iranian EFL Teachers’ Beliefs and Practices regarding Classroom Interactional Competence and Uncovering Reasons behind Their Belief-Practice Misalignment
Nemati Majid
،
Dashtestani Seyed Reza
، Izadi Ahmad (2022)., Journal of Modern Research in English Language Studies, 9(3), 131-158.
4. Reinforced Teacher Corrective Feedback and Learners’ Use of Subordination Clauses
Azizi Masoud،
Nemati Majid
(2022)., Applied Research on English Language, 11(3), 121-142.
۱۴۰۰
1. Evaluating EFL Teacher Education Program in Farhangian University : A triangulated study based on CIPP Model
Nemati Majid
، Mousazadeh Omolbanin (2021)., Journal of Foreign Language Research, 11(4), 763-780.
2. Self-Assessment, Peer Assessment, Teacher Assessment and their Comparative Effect on EFL Learners’ Second language Writing Strategy Development
Nemati Majid
، Ghafoori Mehran، Birjandi Parviz، Izadpanah Siros (2021)., JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND LEARNING, 13(28).
3. Critical Thinking Dispositions of Iranian EFL Teachers and Their Relationship with Teacher Burnout
Alinejad Zahra،
Nemati Majid
، Ghaemi Navid (2021)., Iranian Journal of English for Academic Purposes, 10(4).
۴. معاییر مقترحة لتقییم «الکتابة المتقدّمة» فی الجامعات الحکومیّة الإیرانیّة فی ضوء الأطر العالمیّة (دراسة إحصائیّة تحلیلیّة)
زمانی عدنان، متقی زاده عیسی، نظری منظم هادی،
نعمتی مجید
(۱۴۰۰).، دراسات فی تعلیم اللغة العربیة وتعلمها، ۵(۱۰).
۵. فاعلیه استخدام الطریقه التکاملیه فی تعلیم مهاره "الکتابه المتقدّمه" لطلاب مرحله البکالوریوس(دراسه شبه تجریبیه فی جامعتی طهران والشهید بهشتی)
زمانی عدنان، متقی زاده عیسی، نظری منظم هادی،
نعمتی مجید
(۱۴۰۰).، دراسات فی العلوم الانسانیة (دانشگاه تربیت مدرس)، ۲۸(۲)، ۱۵۱-۱۷۰.
6. Exploring the rhetorical structure of written personal narratives: A move analysis of Persian and English narratives
Yazdanpanah Zahra،
Nemati Majid
، Zand-Moghadam Amir (2021)., International Journal of Language Studies, Volume 15, Number 2(2157-4898), 93-126.
۱۳۹۹
1. The effect of conceptual metaphor awareness on English students’ press reading skill and metaphoric competence
Nemati Majid
، Cortazzi Martin، Fallah Afrapoli Mansour (2021)., Journal of Foreign Language Research, Volume 10, Number 4(2588-4123), 866-881.
2. The Effect of WSBI on the Use of Metasocial and Social Strategies in Iranian EFL Learners’ Essay Writing
Yousefi Valiollah،
Nemati Majid
(2020)., Journal of Modern Research in English Language Studies, 7(3), 71-93.
۱۳۹۸
1. Error gravity analysis of IELTS students’ academic writing task 2
Alavi Seyed Mohammad
،
Nemati Majid
، [] [] (2020)., International Journal of Language Studies, 14(1), 141-154.
2. Teacher Self-Efficacy and Reflection as Predictors of Teacher Burnout: An Investigation of Iranian English Language Teachers
[] []،
Nemati Majid
، Fathi Jalil (2019)., Issues in Language Teaching, 8(2).
۳. تأثیر تدریس صریح دسته های واژگانی بر کیفیّت کاربرد واژگان و صحّت دستوری در نگارش زبان انگلیسی: یک رویکرد کاربردی
نعمتی مجید
، مسگرشهر ابوالفضل (۱۳۹۸).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۹(۳)، ۹۵۹-۹۹۰.
4. Assessing peer review pattern and the effect of face-to-face and mobile-mediated modes on students’ academic writing development
Khomeijani Farahani Aliakbar
،
Nemati Majid
، Nazari Montazer Mostafa (2019)., language testing in asia, 9(1).
5. Draft Specific Scoring and Teacher Corrective Feedback: Hearing Learners’ Voice
Azizi Masoud،
Nemati Majid
(2019)., Journal of Modern Research in English Language Studies, Vol. 5, No. 4(1-26).
6. Divulging power of words personal pronouns and speech acts in political speeches
Hossein Alinezhad،
Nemati Majid
(2019)., Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 7(2).
7. Assessing the effect of focused direct and focused indirect written corrective feedback on explicit and implicit knowledge of language learners
Nemati Majid
،
Alavi Seyed Mohammad
، [] [] (2019)., language testing in asia, 9(1).
8. The Impact of Genre-Based Instruction Treatments on EAP Students’ Writing Quality
Alavi Seyed Mohammad
،
Nemati Majid
، Karimpour Sedigheh (2019)., Journal of Modern Research in English Language Studies, 19(1).
۱۳۹۷
1. Semantic Prosody and its Effect on EFL learners' Lexical Cohesion
Jafarpour Mohsen،
Nemati Majid
،
Khomeijani Farahani Aliakbar
(2019)., CALL-EJ, 20(1).
۱
۲
۳
»
×
فایل مقاله