- سهشنبه، ۱۳ فروردین ۱۴۰۴
EN
FA
ورود
راهنما
Toggle navigation
صفحه اصلی
اساتید
پردیس و دانشکده ها
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
پایان نامه ها
افتخارات
زینب شکرآبی
مرتبه علمی : استادیار
دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی
پست الکترونیکی
رزومه
دانلود
۲
ارجاعات
۱
h-Index
تا تاریخ :
۱۴۰۳/۱۲/۲۵
۵۲
ارجاعات
۳
h-Index
تا تاریخ :
۱۴۰۳/۱۲/۲۷
نمای کلی
کلمات کلیدی
شبکه همکاری
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
افتخارات
پایان نامه ها و رساله ها
آزمایشگاه ها/آتلیه ها
دروس ارائه شده
فعالیت های علمی
1398
1404
۲
ارجاعات
۱
h-Index
۱۰
مقاله
۱۰
کنفرانس
۲
کتب
نمودار فعالیت های علمی بر حسب سال
۱ - ۲۲ از ۲۲ نتیجه
تاریخ انتشار (نزولی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
۱۴۰۳
۱. زیبایی درون
شکرآبی زینب
(۱۴۰۳).
۲. کاهش اضطراب نوشتن به زبان ژاپنی به عنوان زبان دوم، از طریق بازخورد برخط همتایان
شکرآبی زینب
(۱۴۰۳).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۴(۴).
3. Critical Thinking and Essay Writing: Exploring Free Writing
Shekarabi Zeinab
(2024)., Critical Thinking and Language Learning (CTLL journal), 11(1).
4. Exploring Lexical Complexity, Fluency, and Kanji Use in JFL Free Writing
Shekarabi Zeinab
، Ebrahimi Dorna (2024)., OnCUE Journal, 16(1).
۱۴۰۲
۱. مقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط
شکرآبی زینب
(۱۴۰۲).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۳(۴).
۲. مفاهیم توسعه برنامه آموزشی برای آموزش زبان ژاپنی
شکرآبی زینب
(۱۴۰۲).
3. Challenges in Learning kanji: The Perspective of Persian-speaking Learners of Japanese
Shekarabi Zeinab
، Tajfirooz Fatemeh (2023)., OnCUE Journal, 15(1).
4. The Relationship between Critical Thinking Ability and Japanese L2 Essay Writing under Outlining Condition
Shekarabi Zeinab
(2023)., Critical Thinking and Language Learning (CTLL journal), 10(1).
5. Attitudes of Iranian Japanese Learners towards Japanese Culture
Shekarabi Zeinab
، Akhavan Fahimeh (2023)., 10th International Conference on Language, Literature, History and Civilization, 18 September, Tbilisi, Georgia.
۱۴۰۱
1. Learning Style Preferences of first-year JFL students in Iran
Shekarabi Zeinab
(2023)., 9th International Conference on Language, Literature, History and Civilization, 14 March, Tbilisi, Georgia.
۲. باور و آگاهی زبان آموزان ژاپنی فارسی زبان نسبت به یادگیری و یاددهی کانجی
شکرآبی زینب
، تاج فیروز فاطمه (۱۴۰۱).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۲(۴)، ۳۹۳-۴۱۵.
۱۴۰۰
۱. 語彙の意味理解と視覚・空間的知能との関係
شکرآبی زینب
، شیرزاد قلعه رودخانی شیدا (۱۴۰۰).، 第۵۸回日本語教育方法研究会، ۲۴-۲۴ اسفند، توکیو، ژاپن.
2. Evaluation of a Japanese Language Textbook from Teachers’ and Language Learners’ Perspectives
Shekarabi Zeinab
(2022)., Osaka JALT Journal, Volume9(February 2022).
3. イラン人日本語学習者の漢字学習に関する検証
Shekarabi Zeinab
، Tajfirooz Fatemeh (2022)., 109th Conference on Second Language Acquisition (Kanto) KASLA2022, 19 February, Tokyo, Japan.
4. A survey of Japanese as a Second Language writing anxiety in different contexts(様々な状況における第二言語としての日本語のライティングの不安に関する調査)
Shekarabi Zeinab
(2021)., JASLA Conference 2021_32nd International Conference of Japanese Association of Second Language Acquisition, 11-12 December, Japan.
5. Japanese Conditional and Persian Language Learners of Japanese
Shekarabi Zeinab
، Abbasi Mitra (2021)., 47th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition (JALT2021), 12-15 November, Shizuoka, Japan.
6. L2作文への不安及びL2作文のパフォーマンスに対する長期間に亘るOnline-Peer-FBによる影響
Shekarabi Zeinab
(2021)., 108th Conference on Second Language Acquisition (Kanto) KASLA2021, 30 October, Tokyo, Japan.
7. On line Feedback and L2 Learner’s Anxiety (オンライン・フィードバックと第二言語学習者の不安)
Shekarabi Zeinab
(2021)., Japanese Association of Language Proficiency (JALP) 10th Anniversary Symposium, 26-27 June, Tokyo, Japan.
۱۳۹۹
1. The role of critical thinking in L2 argumentative essay writing: Using free writing strategy
Shekarabi Zeinab
(2020)., Critical Thinking and Language Learning (CTLL journal), Volume 7(Issue 1), 1-29.
2. Investigating the role of critical thinking in advanced Japanese L2 academic writing using outlining
Shekarabi Zeinab
(2020)., Osaka JALT Journal, Volume 7(October 2020), 68-80.
3. The impact of outlining and free-writing strategies on essay quality of L2 Japanese learners: Alphabetic and non-alphabetic L1 speakers
Shekarabi Zeinab
(2020)., Symposium on Second Language Writing, 19-21 June, Turkey.
۱۳۹۷
1. Doctoral Students and Writing Group Pedagogy for English Communication: Coaching Research Writing at a Japanese University
Carter Karen، Walter Brett، Barbaloa Micky،
Shekarabi Zeinab
(2019)., XXXIX International VAKKI Symposium, 9-10 March, Finland.
×
فایل مقاله