زینب شکرآبی

زینب شکرآبی

مرتبه علمی : استادیار
دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی
Scopus
  • ۲ ارجاعات
  • ۱ h-Index
تا تاریخ : ۱۴۰۳/۱۲/۲۵
Google Scholar
  • ۵۲ ارجاعات
  • ۳ h-Index
تا تاریخ : ۱۴۰۳/۱۲/۲۷

فعالیت های علمی
13981404

  • ۲ارجاعات
  • ۱ h-Index
  • ۱۰ مقاله
  • ۱۰ کنفرانس
  • ۲ کتب
۱۴۰۳
Shekarabi Zeinab (2024)., Critical Thinking and Language Learning (CTLL journal), 11(1).
۱۴۰۲
شکرآبی زینب (۱۴۰۲).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۳(۴).

5. Attitudes of Iranian Japanese Learners towards Japanese Culture

Shekarabi Zeinab، Akhavan Fahimeh (2023)., 10th International Conference on Language, Literature, History and Civilization, 18 September, Tbilisi, Georgia.
۱۴۰۱

1. Learning Style Preferences of first-year JFL students in Iran

Shekarabi Zeinab (2023)., 9th International Conference on Language, Literature, History and Civilization, 14 March, Tbilisi, Georgia.
شکرآبی زینب، تاج فیروز فاطمه (۱۴۰۱).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۲(۴)، ۳۹۳-۴۱۵.
۱۴۰۰

۱. 語彙の意味理解と視覚・空間的知能との関係

شکرآبی زینب، شیرزاد قلعه رودخانی شیدا (۱۴۰۰).، 第۵۸回日本語教育方法研究会، ۲۴-۲۴ اسفند، توکیو، ژاپن.

3. イラン人日本語学習者の漢字学習に関する検証

Shekarabi Zeinab، Tajfirooz Fatemeh (2022)., 109th Conference on Second Language Acquisition (Kanto) KASLA2022, 19 February, Tokyo, Japan.

4. A survey of Japanese as a Second Language writing anxiety in different contexts(様々な状況における第二言語としての日本語のライティングの不安に関する調査)

Shekarabi Zeinab (2021)., JASLA Conference 2021_32nd International Conference of Japanese Association of Second Language Acquisition, 11-12 December, Japan.

5. Japanese Conditional and Persian Language Learners of Japanese

Shekarabi Zeinab، Abbasi Mitra (2021)., 47th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition (JALT2021), 12-15 November, Shizuoka, Japan.

6. L2作文への不安及びL2作文のパフォーマンスに対する長期間に亘るOnline-Peer-FBによる影響

Shekarabi Zeinab (2021)., 108th Conference on Second Language Acquisition (Kanto) KASLA2021, 30 October, Tokyo, Japan.

7. On line Feedback and L2 Learner’s Anxiety (オンライン・フィードバックと第二言語学習者の不安)

Shekarabi Zeinab (2021)., Japanese Association of Language Proficiency (JALP) 10th Anniversary Symposium, 26-27 June, Tokyo, Japan.
۱۳۹۹
Shekarabi Zeinab (2020)., Critical Thinking and Language Learning (CTLL journal), Volume 7(Issue 1), 1-29.
۱۳۹۷

1. Doctoral Students and Writing Group Pedagogy for English Communication: Coaching Research Writing at a Japanese University

Carter Karen، Walter Brett، Barbaloa Micky، Shekarabi Zeinab (2019)., XXXIX International VAKKI Symposium, 9-10 March, Finland.