- جمعه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
EN
FA
ورود
راهنما
Toggle navigation
صفحه اصلی
اساتید
پردیس و دانشکده ها
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
پایان نامه ها
افتخارات
سیدحسن زهرائی
مرتبه علمی : استاد
دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی
شماره تماس : ۰۲۱۶۱۱۱۹۱۳۶
پست الکترونیکی
رزومه
دانلود
۸۶
ارجاعات
۵
h-Index
تا تاریخ :
۱۴۰۴/۰۲/۱
نمای کلی
کلمات کلیدی
شبکه همکاری
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
افتخارات
پایان نامه ها و رساله ها
آزمایشگاه ها/آتلیه ها
دروس ارائه شده
فعالیت های علمی
۱۳۸۱
۱۴۰۳
۷۴
مقاله
۴
کتب
نمودار فعالیت های علمی بر حسب سال
۱ - ۲۵ از ۷۸ نتیجه
تاریخ انتشار (نزولی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
۱۴۰۳
۱. РАССМОТРЕНИЕ ПРОТИВОПОЛОЖНЫХ ИЛИ СИНОНИМИЧНЫХ ПРЕФИКСОВ И ИХ УПОТРЕБЛЕНИЕ С ГЛАГОЛАМИ ДВИЖЕНИЯ
شجاعی ریحانه،
زهرائی سیدحسن
(۱۴۰۳).، پژوهش های علوم انسانی، ۲۰۲۴(۱ (۸۹)).
۱۴۰۲
۱. МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКИХ ГЛАГОЛОВ ДВИЖЕНИЯ СТУДЕНТАМ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА
زهرائی سیدحسن
، شجاعی ریحانه (۱۴۰۲).، Международный журнал гуманитарных и естественных наук، ۲۰۲۳(۱۰-۲).
۲. СПОСТАВИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ БЕСПРИСТАВОЧНЫХ ГЛАГОЛОВ ДВИЖЕНИЯ В РУССКОМ И ПЕРСИДСКОМ ЯЗЫКАХ И СПОСОБЫ ИХ ВЫРАЖЕНИЯ В ПЕРСИДСКОМ ЯЗЫКЕ
زهرائی سیدحسن
، شجاعی ریحانه (۱۴۰۲).، پژوهش های علوم انسانی، ۲۰۲۳(۴)، ۶۴.
۱۴۰۱
۱. О способах передачи валентности русских глаголов движения в персидском языке
زهرائی سیدحسن
، تکه بختی گل (۱۴۰۱).، دنیای علم، فرهنگ، تحصیل (زبان روسی)، ۲۰۲۲(۶)، ۵۵۶.
۲. ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ АКТУАЛЬНОСТИ ПРИМЕНЕНИЯ КОММУНИКАТИВНОГО ПОДХОДА В ПРЕПОДАВАНИИ ГРАММАТИКИ РУССКОГО ЯЗЫКА КАК ИНОСТРАННОГО
قلی نژاد بداغ لیلا،
زهرائی سیدحسن
،
شیخی جولاندان ناهید
(۱۴۰۱).، دنیای علم، فرهنگ، تحصیل (زبان روسی)، ۲۰۲۲(۹۲)، ۱۳۱.
۳. Сравнительный анализ глаголов движения в русском и персидском языках
زهرائی سیدحسن
،
مداینی اول علی
، تکه بختی گل (۱۴۰۱).، پژوهش های علوم انسانی، ۲۰۲۲(۸۲)، ۱۱۸.
۱۴۰۰
۱. محتوای آموزش گرامر زبان روسی بعنوان زبان خارجی
قلی نژادبداغ لیلا،
زهرائی سیدحسن
،
شیخی جولاندان ناهید
(۱۴۰۰).، دنیای علم، فرهنگ، تحصیل (زبان روسی)، ۲۰۲۱(۶).
۲. بررسی پسوندهای اسمی زایا با معنای شخص ец, ник و ик بیانگر ویژگی های شخصیتی انسان در زبان روسی و روش بیان آنها در زبان فارسی
حسینی نژاد سیدرضا،
مداینی اول علی
،
زهرائی سیدحسن
(۱۴۰۰).، مجله وستنیک دانشگاه اودمورسک، ۲۰۲۱(۶)، ۱۳۵۸.
۳. نقش دستور در روند آموزش زبان روسی
زهرائی سیدحسن
، قلی نژادبداغ لیلا (۱۴۰۰).، نشریه پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، ۱۱(۱)، ۱۲۷.
۴. بررسی ظرفیت معنائی اجباری و اختیاری افعال حرکتی нести, вести, везти در زبان فارسی
زهرائی سیدحسن
، تکه بختی گل،
مداینی اول علی
(۱۴۰۰).، دنیای علم، فرهنگ، تحصیل (زبان روسی)، ۲۰۲۱(۲)، ۵۵۶.
۱۳۹۹
۱. پسوند ای- با معنای شخص به عنوان زایاترین پسوند در زبان فارسی و روشهای بیان آن در زبان روسی
مداینی اول علی
، حسینی نژاد سید رضا،
زهرائی سیدحسن
(۱۳۹۹).، مجله وستنیک دانشگاه اودمورسک، ۳۰(۳)، ۴۲۸-۴۳۳.
۲. авторизация بعنوان چالشی در انتخاب حالت: نظام مندی نحو روسی و دشواری های تدریس زبان روسی بعنوان زبان خارجی
زهرائی سیدحسن
، سیدوروا مارینا یوریونا (۱۳۹۹).، مجله دانشگاه فدرال جنوبی، ۲۰۲۰(۱)، ۱۹۸-۲۰۶.
۳. بررسی زایایی پسوند ец در ترکیب با اسامی با معنای شخص برگرفته از صفت، و شیوه های بیان آن در زبان فارسی
مداینی اول علی
، حسینی نژاد سید رضا،
زهرائی سیدحسن
(۱۳۹۹).، دنیای علم، فرهنگ، تحصیل (زبان روسی)، ۸۱(۲)، ۴۶۰-۴۶۳.
۱۳۹۸
۱. بررسی زایایی پسوندهای اسامی و صفات فاعلی با معنای شخص در زبان فارسی در مقایسه با زبان روسی
مداینی اول علی
،
زهرائی سیدحسن
، حسینی نژاد سید رضا (۱۳۹۸).، دنیای علم، فرهنگ، تحصیل (زبان روسی)، ۷۹(۶)، ۴۳۷-۴۳۹.
۱۳۹۷
۱. تقابل حالت مفعولی و حالت اضافی بعنوان روش بیان معرفه-نکره در زبان روسی در مقایسه با زبان فارسی
زهرائی سیدحسن
، محمدی کاوند مهدی (۱۳۹۷).، مجله «ایزوستیا» دانشگاه دولتی علوم تربیتی ولگاگراد، ۲۰۱۸(۶).
۱۳۹۶
۱. ترتیب کلام بعنوان ابزار بیان مقوله معرفه-نکره در زبان روسی و روش های بیان معانی آنها در زبان فارسی
محمدی کاوند مهدی،
زهرائی سیدحسن
(۱۳۹۶).، وستنیک دانشگاه دولتی تربیت معلم تومسک، ۲۰۱۸(۲)، ۱۴۸-۱۵۲.
۲. صلاحیت دانش زبانشناختی مدرس در تدریس دروس تخصصی به زبان روسی در سطح L۲
مارینا یوریونا سیدوروا،
زهرائی سیدحسن
(۱۳۹۶).، زبان: تاریخ و مدرنیته (زبان روسی)، ۲۰۱۷(۴)، ۱۱۵-۱۳۷.
۳. ابزار و روش های بیان مقوله نکره در زبانهای روسی و فارسی: بررسی مقایسه ای
محمدی کاوند مهدی،
زهرائی سیدحسن
(۱۳۹۶).، وستنیک دانشگاه دولتی تربیت معلم تومسک، ۲۰۱۷(۱۱)، ۱۲۹-۱۳۴.
۱۳۹۵
۱. اشتباهات لغوی رایج متأثر از تداخل زبان مادری دانشجویان ایرانی در زبان روسی
زهرائی سیدحسن
، صیامی خلیدا (۱۳۹۵).، وستنیک علمی منطقه ولگا (نشریه روسی)، ۲۰۱۶(۵۴)، ۱۳۳.
۲. ویژگی های اشتباهات لغوی دانشجویان ایرانی در گفتار زبان روسی و عوامل مهم تأثیرگذار در پیدایش آنها
صیامی خلیدا،
زهرائی سیدحسن
(۱۳۹۵).، وستنیک علمی منطقه ولگا (نشریه روسی)، ۲۰۱۶(۵۳)، ۱۰۵.
۱۳۹۴
۱. رده شناسی اشتباهات لغوی دانشجویان ایرانی در زبان روسی متأثر از تداخل زبانی
صیامی خلیدا،
زهرائی سیدحسن
(۱۳۹۴).، علوم انسانی، مسایل نظری و عملی، ۲۰۱۶(۳)، ۱۵۳.
۲. فرهنگ ملی و آموزش زبانهای خارجی در کشورهای اسلامی
زهرائی سیدحسن
، عبدالهی موسی (۱۳۹۴).، نماد علم (نشریه روسی)، ۲۰۱۵(۱۲)، ۲۶۶.
۳. بررسی کلمات قابل شمارش در زبان فارسی در مقایسه با زبان روسی
زهرائی سیدحسن
، پولکی پروانه، بیگی محسن (۱۳۹۴).، وستنیک دانشگاه منطقه ای دولتی مسکو، ۲۰۱۵(۴)، ۱۸۴.
۴. اصول انتخاب منابع آموزشی دیداری جهت بکارگیری در کلاسهای آموزشی زبان خارجی
زهرائی سیدحسن
، عبدالهی موسی (۱۳۹۴).، مسائل مهم علوم معاصر (نشریه روسی)، ۲۰۱۵(۴)، ۳۹.
۵. مراحل کار با منابع آموزشی بصری در روند فراگیری زبان خارجی
زهرائی سیدحسن
، عبداللهی موسی (۱۳۹۴).، نماد علم (نشریه روسی)، ۲۰۱۵(۱۰)، ۱۸۲.
۱
۲
۳
۴
»
×
فایل مقاله