- یکشنبه، ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
EN
FA
ورود
راهنما
Toggle navigation
صفحه اصلی
اساتید
پردیس و دانشکده ها
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
پایان نامه ها
افتخارات
حسن ابراهیمی
مرتبه علمی : دانشیار
معاون پژوهشی
معاون پژوهشی
دانشکده الهیات و معارف اسلامی
پست الکترونیکی
رزومه
دانلود
۵
ارجاعات
۲
h-Index
تا تاریخ :
۱۴۰۴/۰۵/۷
نمای کلی
کلمات کلیدی
شبکه همکاری
فعالیت های علمی
طرح های کاربردی
افتخارات
پایان نامه ها و رساله ها
آزمایشگاه ها/آتلیه ها
دروس ارائه شده
فعالیت های علمی
۱۳۷۶
۱۴۰۴
۳۲
مقاله
۶
کنفرانس
نمودار فعالیت های علمی بر حسب سال
۱ - ۲۵ از ۳۸ نتیجه
تاریخ انتشار (نزولی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
تاریخ انتشار (نزولی)
عنوان (صعودی)
نوع (صعودی)
۱۴۰۳
۱. نقد دوگانۀ "ضرورت یا صدفه" و تبیین ارادۀ آزاد؛ با بهره مندی از دیدگاه علامه طباطبایی دربارۀ نحوۀ درک علّیت
سه دهی محمدجواد،
ابراهیمی حسن
(۱۴۰۳).، سفینه، ۲۲(۸۵)، ۱۴۵-۱۶۳.
۲. دیدگاه ابنعربی دربارۀ نظریۀ کسب در مسئلۀ جبر و اختیار
رستمی محمدجواد،
ابراهیمی حسن
(۱۴۰۳).، ادیان و عرفان، ۵۷(۲)، ۵۷۵-۵۹۷.
۱۴۰۱
۱. بررسی تعریف پیشنهادی جروم گلمن برای تجربه های عرفانی و دینی
کیوانفر محمد،
ابراهیمی حسن
،
بیات محمد رضا
(۱۴۰۱).، پژوهش های ادیانی (دانشگاه ادیان و مذاهب)، ۱۰(۲۰).
۲. همبستگی وجودی توحید و فناءفی الله و بقاء باالله در اندیشه ابن عربی و ملاصدر
نصیرپور فاطمه الزهرا،
ابراهیمی حسن
،
بهشتی احمد
(۱۴۰۱).، فصلنامه عرفان اسلامی، ۱۹(۷۳)، ۱-۲۲.
۳. ادراک اعضای هیأت علمی پردیس علوم انسانی از فرایند یاددهی-یادگیری در بستر الکترونیکی: مورد مطالعه؛ دانشگاه تهران
نارنجی ثانی فاطمه
،
ابراهیمی حسن
(۱۴۰۱).، نهمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی، ۹-۱۱ خرداد، تهران، ایران.
۴. ارمغان علمی و معرفتی فناء فی لله و بقاء بالله از منظر ابن عربی
نصیرپور فاطمه الزهرا،
ابراهیمی حسن
،
بهشتی احمد
(۱۴۰۱).، ادیان و عرفان، ۵۵(۱)، ۲۲۷-۲۴۲.
۵. بررسی تعارض قاعدۀ مشایی کل ممکن زوج ترکیبی با وجود صرف و بلا ماهیت بودن مجردات امکانی نزد حکمای اشراقی از منظر حکمت متعالیه
عزیزی رامین،
ابراهیمی حسن
(۱۴۰۱).، دو فصلنامه پژوهش های هستی شناختی، ۱۱(۲۱)، ۵۷-۸۴.
۱۴۰۰
۱. ساخت گرایی در اندیشه صدرالدین قونوی
کیوانفر محمد،
ابراهیمی حسن
،
بیات محمد رضا
(۱۴۰۰).، پژوهشنامه مذاهب اسلامی، ۸/۱۵(۱۵).
۱۳۹۹
۱. بررسی نسخ خطی الرموز والامثال اللاهوتیه فی الانوار المجردة الملکوتیه و انتساب آن به شهرزوری
محمود ادریس،
مفتونی نادیا
،
ابراهیمی حسن
(۱۳۹۹).، فصلنامه پژوهشنامه نسخه شناسی متون نظم و نثر فارسی، ۳(۹)، ۹۳-۱۰۸.
۱۳۹۷
۱. رابطه نفس و قوا از دیدگاه ملاصدرا و آقا علی زنوزی
عزیزی رامین،
ابراهیمی حسن
(۱۳۹۷).، پژوهش های فلسفی، ۱۲(۲۳)، ۹۱ - ۱۰۹.
۱۳۹۶
۱. متافیزیک عمل در اندیشه ابن عربی
ابراهیمی حسن
، اشرف واقفی سید امیر (۱۳۹۶).، جاویدان خرد، ۱۴(۳۲)، ۵ - ۲۰.
۲. هستی شناسی معشوق معدوم ابن عربی و ثمرات معرفتی و سلوکی آن
مرجانی احمد،
ابراهیمی حسن
(۱۳۹۶).، فصلنامه اندیشه دینی، ۱۷ / ۴(۶۵)، ۷۱ - ۹۰.
۳. بررسی تطبیقی علم پیشین الهی از منظر ملاصدرا و ابن عربی
وفاییان محمد حسین،
ابراهیمی حسن
(۱۳۹۶).، پژوهش های فلسفی - کلامی، سال نوزدهم(۷۳)، ۸۷-۱۰۶.
۴. بررسی دیدگاه ابن عربی و ملاصدرا پیرامون انسان کامل با تاکید بر نقش هدایتی و ارشادی
ابراهیمی حسن
، بخشنده بالی عباس (۱۳۹۶).، فصلنامه عرفان اسلامی، سال سیزدهم(پنجاه و یک)، ۴۳-۶۳.
۱۳۹۵
۱. انسان کامل با تأکید بر کارکردهای دنیوی: بررسی دیدگاه ابن عربی و ملاصدرا
بخشنده بالی عباس،
ابراهیمی حسن
،
مصطفوی زهرا
،
کوچنانی قاسمعلی
(۱۳۹۵).، انسان پژوهی دینی، سال ۱۳(۳۶)، ۵۱-۷۱.
۲. زنانگی و تأنیث در هستی شناسی ابن عربی
وفایی فاطمه،
ابراهیمی حسن
(۱۳۹۵).، ادیان و عرفان، چهل و نهم(اول)، ۱۲۳-۱۴۳.
۱۳۹۴
۱. بررسی تطبیقی دیدگاه های ویلیام جیمز و ملاصدرا در باب چگونگی شکل گیری مفاهیم حسی
ضیایی مجید،
کشفی عبدالرسول
،
ابراهیمی حسن
(۱۳۹۴).، فصلنامه اندیشه دینی، ۱۵/۴(۱۵).
۲. بررسی نظریه "توحید وجود" (ذوق التأله) از منظر جلال الدین دوانی متقدم و متأخر
ابراهیمی حسن
، ورزدار کرامت (۱۳۹۴).، دو فصلنامه پژوهش های هستی شناختی، چهارم(۷)، ۲۳-۳۹.
۳. خلود از منظر مولانا جلال الدین محمد بلخی و مقایسه آن با نظرگاه ملاصدرا
محمودی ملیحه،
ابراهیمی حسن
(۱۳۹۴).، انسان پژوهی دینی، دوازدهم(۳۳)، ۱۱۷-۱۴۲.
۱۳۹۳
۱. تحقیق و تصحیح انتقادی رساله منسوب به ابن سینا " انفساخ الصور الموجودة فی النفس المخالفة للحق عن النفس البشریة بعد الموت منسوب به ابن سینا
ابراهیمی حسن
، حیدری محمد جعفر (۱۳۹۳).، جاویدان خرد، ۹(۲)، ۵-۱۸.
۲. رایطه استجابت دعا و معجزه با نظام علیت از نظر شارحان حکمت متعالیه
رافتی فاطمه،
ابراهیمی حسن
(۱۳۹۳).، جستارهای فلسفی، ۲۵(۲۵)، ۱۲۱-۱۴۱.
۳. فرجام شناسی عرفانی در اندیشه و آثار ابوالمجد سنایی غزنوی
کسرایی فر مرضیه،
ابراهیمی حسن
(۱۳۹۳).، ادیان و عرفان، ۴۶(۲)، ۲۷۷-۲۹۹.
۴. علّیّت تحلیلی و کاربردهای آن در حکمت متعالیه
موسوی سید مصطفی،
ابراهیمی حسن
،
کشفی عبدالرسول
(۱۳۹۳).، حکمت صدرایی، ۲/۲(۲).
۵. امکان انتزاع مفاهیم کثیر از حیثیت واحد در مسئله توحید صفات از دیدگاه صدرالمتألهین
وفاییان محمد حسین،
ابراهیمی حسن
(۱۳۹۳).، فلسفه و کلام اسلامی، چهل و هفتم(۱)، ۱۴۷-۱۶۰.
۶. بررسی دیدگاه ملاصدرا و جان هیک در باب ارتباط نفس و بدن
محمدی حسین،
کشفی عبدالرسول
،
ابراهیمی حسن
(۱۳۹۳).، حکمت معاصر، ۵/۱(۱)، ۱۰۹-۱۳۱.
۱
۲
»
×
فایل مقاله